BEYOĞLU’NDA BAROK ESİNTİLER!

BEYOĞLU'NDA BAROK ESİNTİLER!

Otto Barok 30 Nisan Cumartesi 20:00 Beyoğlu (İstiklal Caddesi) Saint Antuan Kilisesi’nin eşsiz akustiği ve büyülü atmosferiyle buluşuyor.

‘’Müziğin Esrarengiz Yolculuğu’’

BİLETLER MOBİLET'TE: https://www.mobilet.com/event/otto-barok-saint-antuan-kilisesi-konseri-11243-d51a

Yaklaşık üç yüz bin yıldır dünyada olduğu tahmin edilen insanoğlu; İçinde hayat bulduğu “Ses Evreninde” tanıladığı sesler sayesinde, doğayla ve hemcinsleriyle etkileşim içinde bulunarak yaşamını sürdürmeye çalıştı. Türünün devamı için çabaladıkça sesler anlatım biçimlerine evirildi… Ki bu sesler evrim süreci sonunda “Anlatım Sanatı” haline gelerek “Müzik” kavramını doğurdu.

Günümüzde yapılan araştırmalar; Mezopotamya’da yaşayan ve birbirlerinden etkilenen uygarlıkların, dini ayinlerde ve törenlerde kullanmak üzere arp ve lir benzeri ilkel telli çalgıların yanında çeşitli türlerde vurmalı ve üflemeli çalgılar yaptıklarını zaman içerisinde bize göstermektedir.

Müzikteki ses nasıl zamana bağlıysa, zamanda uygarlıkların sosyal ve kültürel gelişimlerindeki en büyük enstrümandı. Uygarlıklar zamanla geliştikçe kültür devrimleri birbirini izledi. Müzik olgusu ve enstrümanlar bu süreçte form olarak sürekli değişime uğrayarak günümüze kadar geldi.

Erken dönemden günümüze kadar devam eden bu yolculukta müzik sadece kendisini değil, icracılarını da peşinden sürükleyip, diyar diyar gezdirdi ve onları farklı coğrafyalarda yeni kimliklere büründürdü.

Zaman geçtikçe hayatlar tükendi, yeni yaşamlar peydah oldu… Ve bu süreçte bazı tınılar tamamen yok olmaya yüz tutarken, kimisi unutuldu, kimileri de gölgelere karıştı…

İşte şimdi yeni bir yolculuk zamanı… Otto Barok, Genel Sanat Yönetmeni Orhan Avcı’nın rehberliğinde, unutulan tınıları hatırlatmayı, üzerlerindeki gölgeleri kaldırmayı ve onlara yeniden yaşam vermeyi kendisine şiar edinip, dönemin enstrümanlarına ve eserlerin doğal dokusuna sadık kalarak izleyicileriyle birlikte esrarengiz bir yolculuğa çıkmakta…

Ve uğradıkları her kadim durakta heybelerini birbirinden güzel armonilerle doldurmakta..

Topluluğun şefliğini keman ve çello sanatçısı Orhan AVCI gerçekleştiriyor.

Otto Barok ‘iyi yolculuklar’ diler.

Otto Barok müzik topluluğu, sanat yaşamına renk ve sıcaklık getirmek niyetiyle Nisan 2019’da keman / çello sanatçısı ve orkestra şefi Orhan AVCI önderliğinde kuruldu.

Topluluğun yapısında; keman, viyola, çello, kontrbas, flüt, obua, perküsyon çalgıları, gitar, arp gibi klâsik çalgıların yanı sıra viola da gamba, lavta, klavsen, org, arşlut gibi antik formdaki enstrümanlar da bulunuyor. Ayrıca, vokal içerikli eserleri seslendirmek üzere ‘opera’ sanatçılarına da yer veriliyor.

Topluluğun öncelikli hedefi, Barok Dönem’den seçme eserleri derleyip yorumlamak, müzik dünyasında adı pek duyulmamış ve eserleri günümüzde az seslendirilen bestecilere öncelik vermektir.

Osmanlı İmparatorluğu döneminde yazılmış sözlü eserler ve enstrümantal eserleri otantik yapılarına sadık kalarak ve özgün formlarına titizlikle yaklaşarak yorumlamak, topluluğun ilkeleri arasında yer almaktadır.

Otto Barok, kuruluşundan itibaren erken dönem müziğinin seçkin örneklerini dağarcığına katarak ileryen, tanınan, müzik severlerin yakından izlediği ve dinleyicilerden övgüler alan bir topluluktur. Sanat eleştirmenleri ve köşe yazarlarından tam not alarak, önemli başarılara imza atmaktadır. Seçkin bir müzik topluluğu ve “Türkiye’nin Erken Dönem Müziği Platformu’’ olma yolunda çalışmalarını büyük bir tutku ve titizlikle sürdürmektedir.

Genel Sanat Yönetmeni: Orhan AVCI

Sanatçılar:

Orhan AVCI şef & keman / çello

Buse ÇALIŞ soprano

Şevval YILDIRIM çello

Yılmaz KARAMAN bariton

Aslıhan GAZİOĞLU keman

Güney CAN perküsyon

Program:

King ALFONSO X. (1221 – 1284) “Santa Maria’’

Marco UCCELLINI (1603 – 1680) “La Bergamasca”

Claudio MONTEVERDI (1567 – 1643) “Pur Ti Miro’’

Anonim “Lamma Bada Yatathanna”

Michel LAMBERT (1610 – 1696) “Vos Mespris Chaque Jour’’

Claudio MONTEVERDI (1567 – 1643) “Amor’’

Marin MARAIS (1656 – 1728) “Sarabande”

Tanburi Mustafa Çavuş (1689 – 1756) “Dök Zülfünü Meydana Gel”

Michel LAMBERT (1610 – 1696) “Ma Bergere Est Tendre Et Fidelle”

Georg Federich HANDEL (1685 – 1759) “Lascia Ch’io Pianga”

Henry PURCELL (1659 – 1695) “Music for a While”

Henry PURCELL (1659 – 1695) “Strike the Viol”

Anonim “La Rosa Enflorese”

Jean Philippe RAMEAU (1683 – 1764) “Forets Paisibles’’

Francesco BARSANTI (1690 – 1775) “İki Kelt Melodisi”

Anonim “Gelino’’

Stefano LANDI (1587 – 1639) “Passacaglia Della Vita’’

Check Also

“Aşk Hikayen Düşmüş” sezonun sessiz ama iddialı oyunlarından olduğunu kanıtladı.

AŞK HİKAYEN DÜŞMÜŞ Ahmet Sami Özbudak'ın yazdığı, Emrah Eren'in yönettiği “Aşk Hikayen Düşmüş” sezonun sessiz ...

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir