AMADEUS SAHNEDE

   

 

Peter Shaffer tarafından kaleme alınan, dünya müzik tarihinin unutulmaz bestecileri Wolfgang Amadeus Mozart ile Antonio Salieri'nin eşsiz hikayesi AMADEUS sahnede yerini almaya ve kapalı gişe oynamaya devam ediyor.

 

   Başrollerini Selçuk Yöntem (Antonio Salieri), Okan Bayülgen (Wolfgang Amadeus Mozart) ve Özlem Öçalmaz’ın (Costanze) paylaştığı, sahne önünde 35 kişinin sahnenin arkasında ise 20 kişiden oluşan toplam 55 kişilik dev ekibiyle sezonun en çok ses getiren prodüksiyonlarından birisi olan Amadeus, Zorlu Performans Sanatları Merkezinde pandemi kurallarına uyun şekilde sahnelenmekte. Haydi şimdi  konuk olduğumuz bu muhteşem oyundan biraz bahsedelim sizlere. 

  Çolpan İlhan & Sadri Alışık Tiyatrosu ve Piu Entertainment ortak yapımıyla 2 perde ve ara dahil 3 saat süren Işıl Kasapoğlu yönetimindeki oyun için son zamanların en üst düzey işi diyebiliriz. Arayla beraber 3 saate yakın süresi izleyiciyi biraz sıkabilir mi diye düşündürdüyse hemen cevaplayalım değil sıkılmak veya bitiş saatine bakmak, ne zaman bittiğini dahi anlamıyorsunuz. Oyun  nefis bir canlılıkla içine çekmeyi başarıyor.

 

  Hayatının ilk dönemlerinden itibaren Mozart ile tanışan birçok kişi, onun hayatının ve zevklerinin ömrü boyunca şekillenmesine destek olmuş, hayatında büyük izler bırakmışlardır.  İşte bu  muazzam sahneye misafir olan izleyicilerde de, Amadeus oyununun derin izler bırakacağını düşünmekteyiz.  Hem kulağınıza hem de gözünüze hitap edecek  muhteşem  bir hayat ve muhteşem bir sahne performansı sergileniyor.

  Hadi çok kısa Amadeus'tan bahsedelim :

 

  Dünya müzik tarihinin yapı taşı olan  Mozart, gündelik yaşamında sıradışı karakter olarak yaşamdan hayli kopuk bir hayat tarzı sürdürmektedir. Yeteneğini dışa vurmak için ilginç bir yol seçen sanatçı, tutarsız davranışlarda bulunmayı alışkanlık haline getirmiştir. Yaşamı ile müziği zıt kutuplarda ilerleyen Mozart, yeteneğini sergilemek için gerçeküstü hareketlerde bulunur. Adeta bir "tutunamayan" profili çizen Mozart, bu sağlıksız yaşamı yüzünden Salieri'yi endişelendirmektedir. Mozart’a göre çok daha disiplinli ve müzik konusunda hırslı olan Salieri, müziğin babası olarak kabul edilen Amadeus kadar başarılı olamamaktadır. Bu düşünceler  zamanla farklı bir ilişki kurmalarına neden olur. Öyle ki müzik  konusunda yüce bir yeteneğe sahip olan Mozart ile Salieri’nin ilişkisine odaklı bir başyapıttır. Oyunu sahnede izlerken Amadeus hayatına tanık olacaksınız fakat bunu Salieri hayatı anlatarak gerçekleşiyor. Ayrıca 18. yüzyılda  Viyana'da  yaşayan bu efsane bestecilerin çatışması da gözler önüne seriliyor.

  Peki ya oyunculuklar !  Belli ki sahne tozunu özlemiş Selçuk Yöntem  döktürüyor desek yeridir. Ne kadar da iyi Salieri olmuş, pırıl pırıl parlıyor sahnede. Sesi, telaffuzu, jestleri her şeyiyle muhteşemdi. Amadeus'a hayat veren Okan Bayülgen ise  aslında tam da kendi kişiliğiyle özdeşleşen bir karaktere bürünmüş.  Bu oyuna gelen izleyiciler  Amadeus gibi  bir dünya devini tanıma ve anlama fırsatını yakalamakla kalmıyor usta oyuncularla ve usta oyunculukla da tanışma şansını elde etmiş oluyor.

 

  Biz gittik,gördük ve  anladık ki  o görkem mutlaka çıplak gözle görülmeli. Uzun lafın kısası ne yazarsak yazalım kelimeler yetersiz kalır. Kısacası sahnede müzikal bir ziyafet tiyatral bir mutluluk vardı.  

 

 

Zorlu PSM’in #mesafeliamabirlikte mottosuyla

 MASKE, MESAFE VE TEMİZLİK…

 

  Zorlu PSM tarafından yeni normal süreç içerisinde ciddi tedbirler alınarak, misafirlerin güven ortamında etkinliklere katılması öncelikli tutulmuştur.

 · Misafirlerin, ağız ve burunları kapalı olacak şekilde maske takması,

· Zorlu PSM girişlerinde maske verilmesi, mevcut maskelerin yenileriyle değiştirilmesi,

· Girişlerde termal kamera ile ateş ölçümü yapılması,

· Klima santrallerinde %100 taze hava ile çalışan, virüs ve bakterilere karşı korumada en etkili UVC teknolojisinin kullanılması,

· Giriş noktalarında bulunan el ve ayakkabı dezenfektanlarının kullanılarak, misafirlerin içeri girişi,

· Tüm giriş noktalarında steril paspaslardan geçişlerin yapılması,

· Oturma düzeninde her bir misafir arasında boşluk bırakılması ve yer numarası ile kişi eşleştirmesinin yapılması.

 

Büşra Yılmaz

İçerik Editörü

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir